خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/21 - 13:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
هاجر چنارانی:

حداقل حق ورزشکاران تأمین معیشت و بیمه آنان است/ طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران امید را به جامعه ورزش بازمی‌‎گرداند

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر اینکه حداقل حق ورزشکاران تأمین معیشت و بیمه آنان است، گفت: نباید سیاستگذاری‌های ما موجب مهاجرت ورزشکاران شود، خوشبختانه طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران امید را به جامعه ورزش بازمی‌‎گرداند و مطالبه حداقلی ورزشکاران را برآورده خواهد کرد.

هاجر چنارانی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتبا انتقاد از اینکه متأسفانه در کشور ما به جز رشته فوتبال به سایر ورزش‌ها کم توجهی می‌شود، گفت: از سوی دیگر در سایر رشته‌‎ها نیز کمترین توجه به ورزش بانوان معطوف است که در این زمینه باید مطالبه گری جدی از سوی جامعه بانوان وجود داشته باشد تا این رویکرد تغییر کند.



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با ذکر نمونه‌ای از صعود تیم فوتبال بانوان نیشابور به مسابقات لیگ برتر بانوان کشوری، افزود: این موفقیت تیم بانوان حوزه انتخابیه‌ام در پی مطالبه گری و صرف فعل خواستن از سوی دختران و بانوان نیشابوری بود که با وجود همه کاستی‌ها به موفقیت دست یافتند. همین موفقیت موجب شده توجه مسئولان به آن‌ها معطوف شده و امکانات ورزشی آنها ارتقا یابد.



وی با تأکید بر اینکه ورزش بانوان باید به جایگاه اصلی خود بازگردد، اضافه کرد: متأسفانه باید بپذیریم مطالبات زنان در کشور مغفول مانده و امروز شاهدیم که حتی زنانی که دارای مدال‌های آسیایی و کشوری هستند با مشکلات اولیه دست و پنجه نرم می‌کنند.



بی توجهی به مدال آوران باعث مهاجرت آنان می‌شود



چنارانی با انتقاد از اینکه همین بی توجهی‌ها به مهاجرت بانوان ورزشکار دامن می‌زند، ادامه داد: وزیر ورزش که وعده استخدام ورزشکاران مدال آور را داده بود، باید نسبت به استخدام ورزشکاران مدال آور در دستگاه‌های دولتی اقدام کند چرا که این موضوع باعث رفع دغدغه‌های ورزشکاران می‌‎شود. وقتی ورزشکاری پس از پایان دوره ورزشی خود می‌بیند هیچ جایگاهی ندارد و در تأمین معاش زندگی خود می‌ماند، انگیزه‌ای برای کسب مدال نخواهد داشت.



این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه تأمین معاش و بیمه ورزشکاران کمترین کاری است که یک کشور در حق مدال آوران خود می‌کند، افزود: ما نیز تلاش خود را خواهیم کرد تا در این زمینه و تصویب طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران نسبت به این موضوع اقدام کنیم.



عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران در کمیسیون فرهنگی در حال تدوین بوده و مراحل نهایی خود را طی می‌کند؛ با تصویب این طرح امید به جامعه ورزش باز می‌گردد./



پایان پیام

  • کد خبر : 343543
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار